Home Forum RVP TV Galerie foto Galerie video

Atacul clonelor

Adrian Cojocea, 30 11 2009
Trimite linkul prin Yahoo Messenger Printeaza pagina Adauga un comentariu
Ceasul suna la ora 2,30 am. Nu am nici un chef sa ma dau jos din pat si totusi trebuie. Plec la concurs asa ca... la ora 3,30 sunt gata de drum. Din pacate un tir nu este de acord ca sa ajung la timp si se gandeste sa se rastoarne. Pierd o gramada de timp pana se restabileste cursul si cand sa intru in Brasov suna telefonul. George ma anunta ca vom pescui pe standul B11. O fi bine o fi rau vom vedea pe balta. Bine este ca suntem cap de stand, dar rau pentru ca nu avem apa mai adanca de 1m.

Handicapuri
Poate ca in perioada asta ar fi un avantaj, pestele sa urce de la baraj unde este adancimea mai mare si sa vina sa se incalzeasca in apa putin adanca de langa stuf. Rau din nou ca langa noi e o echipa din Brasov in frunte cu Claudiu Cozma. Cam complicat. Cunosc foarte bine balta si pe deasupra sunt si pescari foarte buni. Si un alt atu pentru ei este ca sunt trei in echipa. Ca si nada stau evident mai bine din moment ce au inceput sa umple balta cu boilies iar noi nu avem in dotare decat amestec de seminte si porumb. Ne-am construit strategia pe baza partidelor anterioare. Mult peste, gresesc, foarte mult peste dar mic, pana in 3 kg. Selectie la o astfel de densitate nu cred ca poate fi vorba. Asa ca, iei ce vine. Cu cat mai mult cu atat mai bine. Totusi pe parcursul concursului am observat ca am gresit un pic. Claudiu a avut o medie mult mai mare ca a noastra iar asta cred eu ca se datoreaza nadei lui cu mult mai nutritive decat porumbul, de altfel foarte bine preparat.

Pescuit de iarba
Legam repede momitoarele si amestecam porumb cu ceva groundbait. Totul a fost foarte simplu! Momitor culisant vartej carlig mic nr. 6 si doua boabe de porumb. Porumbul luat direct din galeata cu nada, nimic special. Dupa o ora de concurs eram in plop. Inca nu gasisem locul unde sa pescuim. Peste tot carligul venea cu iarba pe varf. Tot cautam in stanga, in dreapta, in fata, mai in fata tot mai in fata. Incercam sa saltam putin carligul. Nu e o idee prea buna. Pe un covor de seminte, cateva boabe care leviteaza deasupra substartului nu inspira prea multa incredere. Pana la urma gasim cateva locuri, nu fara vegetatie, dar oricum mai putina. Si incepem un pescuit mai asezat. Timpul pierdut a costat ceva pentru ca in clasament dupa 6 ore Claudiu avea aproape dublu cantitate fata de noi. Un lucru pe l-am intuit destul de bine a fost ca odata cu lasarea noptii si pestele se retragea spre apa adanca. Asa ca la noi trasaturile se raresc si desi stam toata noaptea pe lansete dimineata pierdem cateva locuri in clasament.

Si vine baiatu...
Dar pe masura ce apa se incalzeste pestele urca pe vadul nostru si incepem un pescuit cum numai la Doripesco se poate. Adica, trasaturi la toate lansetele, swingere ridicate atunci cand vrei sa pui lanseta in suport, baitrunere care incep sa cedeze fir din mana, totul arata o densitate de peste cu mult peste medie, care se hranesc frenetic. Un pescuit in care abia ai timp sa incarci si sa lansezi, unde aproape nu ai timp sa vezi unde cade lanseta pentru ca in mod evident o sa ai o trasatura in urmatoarele 10 min, daca este acolo unde trebuie. Este un pescuit de anduranta, unde trebuie sa te misti si sa gandesti in viteza, iar o greseala iti poate fi fatala. Doua trei lansete aruncate gresit si ai deschis drumul pestelui spre patul de nada vecin. Care iti garantez ca numai asta asteapta. Asta am patit noi dimineata si pana la pranz recuperasem cele doua pozitii si ajungem pe locul doi pe sector. Acum nu mai aveam nimic de facut decat sa ne concentram si nu facem greseli. Desi e foarte greu pentru ca suntem doar doi. Dar, asta ne e soarta. Ne-am ales-o singuri. Cantarul de seara nu aduce nimic nou suntem in continuare pe locul doi pe sector. Ca de obicei desi noaptea am tras cat am putut nu am reusit sa tinem pestii pe patul nostru de nada si dimineata Claudiu pune ceva kilograme in plus la diferenta. Deh, nada isi spune cuvantul si noaptea pestii mai mari raspund mai bine la boilies. Dimineata clasamentul este la fel fara deosebire. Claudiu mentine pozitia de lider si noi in urma lui la o mica diferenta. Ce s-a intamplat apoi, a fost mai mult in favoarea noastra.

Multumesc vecine, esti un dragut!
Desi tinea pestele destul de bine pe patul lui de nada, facut langa baliza din stanga, vecinul nostru greseste si incepe sa nadeasca aproape de baliza din dreapta lui.  Adica acolo unde pescuiam noi. Pestele venit de la apa mare se oprea prima data la el si apoi venea la noi. Nemaiavand baraj pe stanga si deschizand drum si in dreapta, paturile de nada fiind foarte apropiate si densitatea de peste extrem de mare, urmarea a fost usor de inteles. Pestele de la el a trecut la noi. Toti pestii pe care i-am prins lasau boilies pe saltea. Nu pot decat sa-i multumesc. Greseala asta a lui ne-a adus in fruntea clasamentului si chiar am putut sa luam un oarece avans. Spun oarece pentru ca pe o balta cum este Doripesco, 50 kg pot fi recuperate foarte usor. Totusi suntem pe locul intai si asta ne motiveza. In curand avem vesti ca se aproie cu viteza standul B6. Totusi pana seara ne marim avansul si ne mai linistim. Cat pot sa prinda intr-o noapte? In noaptea respectiva am dormit cam trei ore. Cand ne-am trezit vecinu prindea bine, chiar foarte bine. la noi pauza. Incepem din nou sa pescuim chiar daca ne urmarea obsesiv gandul ca am pierdut pestele de pe patul de nada. Trag cu ochiul la vecinu si suspin de fiecare data cand are o trasatura. Daca nu dormeam era mai bine? Cred si eu. Asteptam cu nerabdare cantarul de dimineata. Care vine cu vesti foarte proaste. Standul B6 ne-a ajuns din urma si prind tare de tot. Vecinu si el mai are cateva kg diferenta. Suntem pe cale sa cadem pe locul 3.

Groaznic!... de bine
Era ora 8 la 12 se incheie concursul. Mai avem 4 ore. Cred ca cele trei ore de somn au avut efectul unui drog asupra noastra. Am inceput efectiv o vanatoare de pesti. Nu facem altceva decat sa scrutam apa cu privirea. Cum se vede o involburare cat de mica o lanseta zboara in locul respectiv. Noroc ca nu sunt distante mari. Suntem atat de concentrati asupra pescuitului incat nici nu observam trei persoane care s-au oprit la noi in stand. Ne dam seama abia cand George se impiedica de unul din ei. Ii poftim politicos afara si ne continuam vanatoarea. Trebuie sa prindem cat mai mult. Ora 12 ne prinde cu toate lansetele pe mal. Adun si ultimii pesti de pe saltea si asteptam cantarul. Satisfactia este maxima. Am facut tot ce am putut! Am dat tot ce am avut mai bun din noi. Echipamentul e facut varza. O lanseta are deja inelul de varf spart, iar mulinetele sunt acoperite de un strat de nada si noroi. Doua mincioguri rupte iar noi abia mai putem ridica bratele. Si acum trebuie sa strangem echipamentul! Incet, incet reusim sa il urcam in masini. La restaurant aflam ca am luat locul 1 desi la o mica diferenta fata de cei de la B6. Oboseala a disparut ca prin farmec. Am muncit mult, dar a meritat. Pescuiti bine!